Gebouwonderhoud

Gebouwenonderhoud


Een gebouw is geen technische blokkendoos

Er zal niet snel discussie ontstaan over het belang van degelijk huisvesting. Echter, het onderhoud en de bijbehorende kosten vormen vaak een ander verhaal. Voor de ene organisatie fungeert het pand als visitekaartje, terwijl het voor een ander slechts een noodzakelijke basis voor de bedrijfsvoering is. Wat beide met elkaar verbindt, is de noodzaak van goed onderhoud en het voldoen aan de overheidsregels. Bovendien is een pand een aanzienlijke investering die, ongeacht de economische omstandigheden, recht heeft op zorgvuldig onderhoud.


Technisch onderhoud besteed u zonder twijfel uit

Aangezien het onderhoud van uw huisvesting niet tot uw kernactiviteit behoort, kiest u ervoor dit uit te besteden. En dat is een grote markt. Uw pand is uitgerust met complexe technieken die de expertise van talloze specialisten vereisen. Maar wie geeft u advies over wat verstandig is en wat de kosten hiervan zijn? Hoe houdt u hier controle over? Simpel: met BVO & Partners.


Onderhoud start pas na de inspectie

Veel leveranciers zijn geneigd om aantrekkelijke onderhoudscontracten aan te bieden voor jaarlijkse inspecties. Dit lijkt voordelig, maar kan uitmonden in een valstrik: het onderhoud begint pas na die inspectie en de kosten kunnen snel oplopen.


Vermijd dit! Een goede organisatie van jaarlijks onderhoud, meerjaren groot- en vervangingsonderhoud (MJOP), incidenteel onderhoud (storingen en reparaties) en de actualisatie van certificaten en tekeningen vereist aanzienlijke vakkennis. Volgens onze visie moet één onderhoudsaannemer de eindverantwoordelijkheid dragen voor het complete pakket, tegen een vast jaarlijks tarief.

Alles inclusief tegen een vaste jaarprijs

BVO & Partners bepaalt samen met u doelstellingen van de huisvesting, uitgangspunten inzake uitbesteding alsmede de personele en administratieve organisatie. Wij voeren de technische inventarisaties uit en beschrijven het onderhoud zowel in prestatie als in resultaat. Omdat de onderhoudsaannemer integraal verantwoordelijk is tegen een vaste prijs, is nooit meer sprake van meerwerk. Uw leverancier weet wat hem te doen staat en u weet waar u aan toe bent. Zonder enige discussie.


Kostenreductie als gevolg van optimalisatie

Kortom, BVO & Partners regelt voor u de implementatie, het beheer en de uitvoering van het beleid, de processen en de administraties ten behoeve van alle onderhoudsactiviteiten op uw gebouwgebonden techniek. Optimalisatie in optima forma dus. Gelijktijdig zullen uw kosten aanzienlijk dalen. Onverwachte kosten zijn immers verleden tijd en u kunt heel eenvoudig voor de komende jaren budgetteren.

"En als klap op de vuurpijl zeker 20% besparen op investeringen voor groot- en vervangingsonderhoud en 8% op energieverbruik."

  • Bent u geïnteresseerd in onze diensten? Wij helpen u

    Wij willen precies weten waar u behoefte aan hebt, zodat wij u de optimale oplossing kunnen bieden. Laat ons weten wat u wilt en wij zullen ons uiterste best doen om u van dienst te zijn. 

    Een afspraak boeken
    Share by: